Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 17-08-15 14:15:50

Nedow
Gebruikers

Reiskostenvergoeding bij ontslag in proeftijd

Ik plaats dit bericht voor iemand anders:

Ik had een contract voor bepaalde tijd gekregen met 1 maand proeftijd, overeengekomen dat de reiskosten volledig vergoed zouden worden.

Helaas halverwege de proefmaand ontslagen. Nu heb ik een maandabbonnement voor de trein (zoals eerder overeengekomen met mijn baas), en nu wilt ze van dit abbonnement maar de helft vergoeden (omdat ik ook maar de halve maand in dienst ben geweest). Kan dit zomaar?

#2 09-10-15 11:06:28

Rechtenforum
Gebruikers

Re: Reiskostenvergoeding bij ontslag in proeftijd

Als is overeengekomen dat de reiskosten zouden worden vergoed en dat je daarvoor een maandabbonnement voor de trein zou nemen, dan moet die afspraak worden nagekomen. Is echter alleen overeengekomen dat de reiskosten zouden worden vergoed (en zou je dus elke dag een kaartje kopen), dan zou dat anders kunnen zijn. Kijk ook even in de CAO als die er is, want wellicht staat daar nog een regeling omtrent reiskosten en zou die verdere discussie met de baas hierover kunnen voorkomen.

Forum footer