Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 28-03-16 17:10:14

Tommatje
Gebruikers

Problemen levering internet door verhuurder

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik hier in het juiste subforum zit..

Ik zit met een probleem inzake mijn internet verbinding wat continu wegvalt en/of het niet doet, en ik weet op dit moment niet bij wie ik nog kan aankloppen of wat ik nu het beste kan doen.

Ik huur sinds december een studio in een complex van 80 studio’s en daarbij wordt ook internet en televisie geleverd, waarbij ik de vergoeding hiervoor direct betaal aan de verhuurder (een all-in huurtrarief). Echter zijn er al sinds het begin aanhoudende problemen waarbij het internet er geregeld dagenlang uit kan liggen, en als het wel werkt is het zeer onstabiel en klapt het er steeds uit. Daarnaast kan ik computers/apparaten (chromecasts/computers/NAS-apparaten etc) van andere mensen zien, die helemaal niet behoren tot of ingelogd zijn op mijn eigen wifi netwerk. Niet erg privacy gevoelig en het lijkt me niet normaal dat je zomaar apparaten van je buren kan zien en benaderen.

Ik heb hierover al eens geklaagd bij de verhuurder, maar die schuiven de klachten af en verwijzen mij door naar de isp waar zij het internet inkopen. Dit vind ik sowieso al raar want ik betaal de verhuurder voor het internet wat hij moet leveren (zo is het ook vastgesteld in de huurovereenkomst) maar wellicht zit dit juridisch gezien iets anders in elkaar. Inmiddels heb ik ook enkele mails gestuurd aan de isp waarop geen enkele reactie komt.

Na 4 maanden ben ik dit geneuzel wel een beetje beu. Onder andere voor thuiswerken ben ik wel afhankelijk van een stabiele internetverbinding. Mede hiervoor heb ik al extra kosten moeten maken om mijn databundel van mijn mobiele provider te resetten en dan maar via een hotspot via mijn telefoon aan de slag gaan.

Wat kan ik nu het beste doen? De verhuurder ingebreke stellen en een oplossing eisen? Zelf had ik het idee om de vergoeding die ik voor internet betaal aan de verhuurder gewoon van de huurprijs af te trekken, maar dit lijkt me ergens juridisch gezien ook niet juist. Het liefst stap ik ook gewoon over naar een andere isp en sluit ik wel mijn eigen abonnement af, maar aangezien de verhuurder voor alle woningen in dit complex het internet faciliteert zal dat vast niet mogelijk zijn…

Ik hoor graag enkele adviezen!

Alvast bedankt!

Forum footer