Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 26-04-16 11:42:01

RV1967
Gebruikers

Ontevreden over advocaat

In een ingewikkelde echtscheidingszaak ben ik al wat langere tijd ontevreden over mijn advocaat. Het gaat om de waardestijging ten gevolge van een verbouwing die door mijn ex volledig betaald is. Nu we uit elkaar zijn, wil ze het volledige bedrag terug (we hebben hierover niets op papier staan). Ik wil de kosten voor het terugdraaien van delen van de verbouwing op mijn ex verhalen en mijn mogelijkheden om de hypotheek te verhogen zijn beperkt. Mijn advocaat wil hier niet in mee (ze gaf aan 'u gaat die verbouwing toch niet terugdraaien en blijft lekker zitten waar u nu zit') en ondanks dat ik haar al twee keer verteld heb dat mijn hypotheek slechts m9ondjesmaat verhoogd kan worden, blijft ze er in volharden dat dit wél mogelijk is. Ik begrijp dat een advocaat een realistische verwachting bij de cliënt moet scheppen maar ik  voel me niet goed gehoord door deze advocaat en heb vaak het gevoel dat ze meer de rol van mijn tegenpartij op zich neemt.

Laatste druppel is dat de verhinderdata voor de zitting die ik had doorgegeven zonder enige vorm van overleg genegeerd zijn. In een bericht van mijn  advocaat aan de rechtbank (met cc naar mij) zie ik die data nauwelijks terugkomen.  Bij navraag werd hiervoor als argument gegeven: 'ik kan me niet voorstelen dat u op al deze data verhinderd bent'

Ik wil zo snel mogelijk deze zaak afgehandeld zien maar heb er weinig vertrouwen in dat deze advocaat mijn belangen voldoende kan behartigen. Ik voel me bezwaard om dit aan te kaarten omdat ze dan wellicht nog minder haar best gaat doen voor mij. Hoe kan ik er zeker van zijn dat deze advocaat toch mijn belangen weer voldoende gaat behartigen? Wat is de procedure als ik van advocaat wissel? Is er een onafhankelijk instantie bij wie ik dit probleem neer kan leggen? Is het misschien handig om de zaak toch af te wachten en dan bij ene eventueel hoger beroep een andere advocaat in de arm te nemen?

Forum footer