Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 26-09-15 13:28:25

Haab1977
Gebruikers

Conflict erfgrens

Sinds een paar maanden hebben we nieuwe buren. wat vanaf het begin problemen opleverd betreffende de erfgrens.

Nu geeft de omgeving en de oude bewoners van ons huis aan dat het stuk waarom het gaat altijd bij ons huis heeft gehoord. Om tot een oplossing te komen hebben we het veldwerk opgevraagd van het kadaster. hier zijn verschillende lijnen op te vinden. Nu hebben we onenigheid over welke lijn de erfgrens nu percies aangeeft. De volgende vragen zijn onduidelijk:

vraag 1: De buurman heeft zonder mijn toestemming het hekwerk verwijderd en weggegooid. Zijn argument hieromtrent is dat het zijn grond is en het hek weg moest zodat hij verder kon bestraten. Dit heeft hij één maand geleden gedaan. Kan ik hem hier nog aansprakelijk voor stellen?

vraag 2: De buurman en ik hebben een meningsverschil betreffende het lezen van het veldwerk van het kadaster. Ik reffereer namelijk naar de rodelijn. Hij naar de zwarte lijn in de tekening. Mijn vraag wat is bepalend voor de erfgrens de rode of zwarte lijn? Oftewel welke lijn is de de daadwerkelijke erfgrens waar we vanuit moeten gaan tussen ons perseel?

Vraag 3:

Kan mij iemand vertellen waarom men een rode lijn tekend in het veldwerk en wat deze voor waarde heeft betreffende het geschil?

In het veldwerk van het kadaster staat overigens  de volgende beschrijving betreffende de rode doorgetroken lijn":

Rode doorgetrokken lijnen waren op het moment van de meting nieuwe kadastrale grensen of gebouwen.

Echter bij navraag bij het kadaster wil hier niemand een uitspraak over doen. Wel vertellen ze dat de zwarte lijn de kadasrale lijn is. Deze was er al voordat het huis werd gebouwd en loopt nu dwars door ons huis. De rode lijn loopt langs ons huis en staat op de tekening als nieuwe kadastrale grens.

kan iemand hier iets meer over vertellen?

Forum footer