Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 27-09-15 14:55:38

Koppendraaijer
Gebruikers

Overeenkomst ontbinden

Beste gebruikers,

Een aantal dagen geleden heb ik een telefoon gekocht via een (erkende) veiligsite. Op de veilingsite stond de telefoon aangeboden als 'nieuw'. Toen ik de telefoon eenmaal binnen had heb ik deze gecontroleerd door de telefoon aan te doen en gekeken of alle knopen naar behoren werkten. Verder was de telefoon onbeschadigt en zoals geadverteerd zag hij er nieuw uit.

Afgelopen week heb ik deze zelfde telefoon doorverkocht via marktplaats.nl. Ik heb de telefoon aangeboden als nieuw, maar dat wel de verpakking geopend was. Al snel had ik een koper die de telefoon dezelfde dag nog is op komen halen. Tijdens de verkoop heeft hij de telefoon gecontroleerd en heb ik medegedeeld dat hij nieuw en ongebruikt was. De koper ging akkoord en liep tevreden de deur uit.

Nu heeft deze meneer mij een tweetal dagen geleden een email gestuurd dat de telefoon al geactiveerd blijkt te zijn. Het blijkt als een iPhone al geactiveerd is dat je zonder het wachtwoord van het geïnstaleerde emailadres niks met de telefoon kan. De koper wil dan ook de koopovereenkomst ontbinden. Ik heb hierop een email terugstuurd waarin ik heb duidelijk gemaakt dat ik de veronderstelling had dat de telefoon nieuw was en deze ook met die gedachte heb verkocht. Verder heb ik vermeld dat de koper een onderzoeksplicht heeft en door wat grondiger onderzoek achter dit probleem was gekomen. Wellicht heeft hij zelf het emailadres ingevoerd om van de koop af te kunnen. Ik heb hierop een email teruggehad dat ik een week had om het te herstellen en anders verdere juridische stappen zouden worden genomen.

Het gaat om een bedrag van €250.

Wie staat hier in zijn recht? En wat kan ik verwachten met verdere juridische stappen?

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven!

Bedankt!

Forum footer