Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 03-10-15 19:02:24

Tangaoui1994
Gebruikers

Werkgever betaalt loon niet uit

Beste mensen,

Ik ben een aantal maanden werkzaam voor mijn werkgever. Helaas heb ik hier te maken met een onredelijke werkgever die mij het leven zuur probeert te maken. Dit omdat hij mij( en 5 andere collega's) geprobeerd heeft te ontslaan zonder enige reden. Uiteindelijk heb ik hem erop wezen dat dit niet mogelijk was dus heeft hij zich daarbij neergelegd.

Nu komt het. De werkgever roept mij wekelijks op te komen werken op onredelijke tijden. Voorbeeld: Van 5 uur 's-ochtends tot 8 uur 's-ochtends. Het is voor mij absoluut onmogelijk om dan op te komen dagen. Dit omdat ik reis met het openbaar vervoer en geen eigen auto heb. Daarnaast ben ik student en daarom dus beperkt beschikbaar.

De werkgever was hier van op de hoogte. Ik heb dan ook een 8 uren contract gekregen om zo toch mijn uren te kunnen halen. In de eerste maanden is dit heel goed verlopen en waren er geen problemen. Pas nadat ik hem erop heb gewezen mij niet te kunnen ontslaan zonder geldige reden, is hij mij al een tijdje proberen weg te pesten.

Nu is er een maand voorbij waar ik geen enkele uur heb kunnen werken, puur en alleen omdat hij mij oproept op onmogelijke tijden voor mij. Ik heb altijd netjes aangegeven waarom ik dan niet beschikbaar ben maar daar geeft hij geen gehoor aan. Nu de maand voorbij is heb ik geen cent ontvangen. Ik heb vaste lasten (collegegeld, huur, schoolboeken etc.) en zit op dit moment ook diep in de problemen.

Enige advies zou ik zeer op prijs stellen.

Een paar punten die nog relevant kunnen zijn:
- Bepaald contract 8 uur per week
- Geen vaste tijden afgesproken in contract.
- Planningsysteem gaat als volgt: Werknemer geeft eind van de week beschikbaarheid op aan planner via WhatsApp -> Planner neemt dit mee en maakt rooster die 1-2 dagen van tevoren bekend zijn (Officieel moet het 4 dagen zijn)
- Alle werknemers hebben het recht dit systeem te gebruiken behalve ik. Mijn uren worden 1 dag van tevoren bekend gemaakt via WhatsApp, zonder rekening te houden met mijn beschikbaarheid.
- Het gaat om een relatief jong bedrijf.

Forum footer