Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 01-12-15 10:40:43

versetille
Gebruikers

Auteursrecht Website

Hallo,

Ik wil graag weten of ik in mijn recht sta of niet en wat ik nu het beste kan doen.

Ik zit met het volgende probleem.

Een paar maanden geleden 06-2015 ging ik als freelancer aan de slag voor een startend bedrijfje. Ik zou eerst koude acquisitie plegen om te kijken hoe het product in elkaar steekt en daarna zou ik een team aan gaan sturen als sales manager. Dat was mij mondeling toegezegd. Na een maand ongeveer heb ik aangeboden om de website aan te passen en een professionelere uitstraling te geven. Zo gezegd zo gedaan en toen heeft dat bedrijfje voor de hosting betaald. Nu zijn ze terug gekomen op hun afspraak en willen ze dat ik in de verkoop blijf maar daar heb ik voor bedankt. Nu heb ik ze aangeboden de rechten van de website en de inlogcodes van mijn account te verkopen voor 750 euro exl btw omdat ik vind dat die nog steeds van mij is omdat ik die ontworpen en gemaakt heb. Daar gaan ze niet mee akkoord en dreigen nu met aangifte doen en een aanklacht tegen mij in te dienen. Ze zeggen ook dan een professioneel bedrijf in te huren voor een nieuwe website en alle kosten op mij te verhalen. Het is toch zo dat het ontwerp en bouwen van de site onder mijn intellectuele eigendom valt? Wat kan ik nu het beste doen?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..

Met vriendelijke groet,

Chris

Forum footer