Transitievergoeding rechten / Arbeidsrecht / Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

Aankondigingen

Stel hier je vraag:

U kunt uw juridische vraag ook stellen per e-mail of per chat:
  • 1. Betaal € 14,99
  • 2. Wij geven u juridisch advies (meestal binnen een dag),
  • 3. Geef ons een beoordeling en vul het formulier in
  • 4. Wij storten € 14,99 terug!
Waarom?
Door de betaling van € 14,99 krijgen wij alleen serieuze vragen en geen spam. Het advies is gratis omdat wij u terugbetalen. Lees hier de toelichting!

Accepteer de algemene voorwaarden en stel direct je vraag!

Ik accepteer de algemene voorwaarden

Vraag stellen    Gratis juridisch advies    Gratis juridisch advies

#1 03-12-15 23:35:42

hanssch01
Gebruikers

Transitievergoeding rechten

Ik ben nu 56 jaar en overweeg nu te stoppen met werken. Ik heb bijna 27 jaar bij mijn werkgever gewerkt. Is er een mogelijkheid om een transitievergoeding te krijgen? Dus een vergoeding krijgen zonder ontslag te krijgen.

#2 12-01-16 19:33:22

torilio
Gebruikers

Re: Transitievergoeding rechten

Bij een beëindiging op initiatief van de werknemer is er in de basis geen recht op een transitievergoeding. Zie http://www.vaststellingsovereenkomst.in … nformatie/ onder punt 5, ontslagvergoeding. Als werkgever toch ook belang/ wens heeft om tot een beëindiging te komen dan kan je eventueel polsen wat ze bereid zijn te betalen om tot een deal te komen. Een verplichting bij werkgever is er echter niet om daaraan mee te werken.

Wanneer er sprake is van reorganisatie met een sociaal plan, dan is kan je eventueel nagaan of je in aanmerking komt voor een eventuele plaatsmakers/remplacantenregeling. Daarmee kan je je baan beschikbaar stellen aan een werknemer die anders gedwongen zou vertrekken en hiervoor financieel gestimuleerd worden.

Succes!

www.vaststellingsovereenkomst.info - informatie over ontslag met wederzijds goedvinden
www.opstaandevoetontslagen.nl - informatie over ontslag op staande voet
www.mijnsociaalplan.nl - informatie over ontslag met sociaal plan

Forum footer