Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 21-12-15 14:01:33

Master
Gebruikers

Eenzijdig wijzigingsbeding op ouderdoms vakantiedagen

Hallo,

Ik werk momenteel bij een financieel zeer gezond bedrijf. Nu krijg ik te horen dat onderstaande regeling uit de arbeidsvoorwaarden verdwijnt, er dat we dus geen ouderdoms vakantiedagen meer krijgen.

16.2        Extra vakantie tot een maximum van drie dagen in verband met leeftijd.
•    Bij een leeftijd van 35 t/m 44 jaar : één extra dag
•    Bij een leeftijd van 45 t/m 54 jaar : twee extra dagen
•    Bij een leeftijd van 55 t/m 64 jaar : drie extra dagen
            Bepalend voor het recht op extra vakantiedagen is de leeftijd van de werknemer per 1 januari van het betreffende kalenderjaar.

------
Nu hebben we te maken met een 'Eenzijdig wijzigingsbeding'. Ik weet dus dat de werkgever wel zomaar iets mag wijzigen, maar ik lees ook op het internet dat de wijziging een zwaarwichtig belang moet hebben.
Dit belang van de werkgever dient zwaarder te wegen dan het belang van de werknemer, zodat het belang van de werknemer dient te wijken.
Maar ik kan me niet voorstellen wat voor zwaarwichting belang mn bedrijf zou kunnen hebben als het financieel goed gaat. Is er ook een andere reden waarom deze wijziging legaal is? Of kan ik hier tegenin gaan?
Kan bijv. mn werkgever wegkomen met een smoes, zoals: 'Als mensen teveel vrij kunnen nemen dan is er onderbezetting'?

Forum footer