Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 05-03-16 09:54:00

rosalie
Gebruikers

Als een verkoper weigert schade te vergoeden, wat moet je dan doen?

Beste iedereen,

Ik heb onlangs een twee de hands handheld spelcomputer aangeschaft (Nintendo 3DS) Op de website van de verkoper stond dat alles werkte naar behoren, en dat hij is getest.

Helaas is er een verkeerd onderdeeltje bijgeleverd die bij een ander systeem hoort, waardoor ik het niet kan gebruiken. Ook maakt de spelcomputer een naar rammelend geluid als ik hem vast heb, alsof er een afgebroken stukje in het product vast zit. Na wat onderzoek te hebben gedaan op de website van de verkoper, kom ik er ook nog eens achter dat ze mij 10 euro te veel in rekening hebben gebracht.

Ik heb hier even een nette mail over opgesteld, vandaag kreeg ik antwoord. Helaas weigert de verkoper te erkennen dat er iets mis is met het product, hij wil alleen eventueel het extra geld terugstorten en het product terugsturen op eigen kosten (erg duur helaas) wat moet ik nu doen? Hier onder kan je het mailcontact lezen, advies is heelerg gewaardeerd!

From: -@hotmail.com
To: -@live.nl
Subject: Fw: bestelling Retro-Game-King.nl
Date: Fri, 4 Mar 2016 15:38:38 +0000

Beste -

Vandaag heb ik de DS binnen gekregen. Aan de buitenkant lijkt er niks mis mee, alleen lijkt het alsof er een los onderdeeltje/stukje in de linker onderkant van de DS vast zit, met spelen is dit best ergerlijk. Ook hoort deze stylus niet bij deze DS, ingeschoven is hij te lang en steekt uit en hij past niet in het systeem. (deze hoort bij een XL variant) Ook merk ik op dat er bij mij 99,95 euro is afgeschreven, niet 89,95, hoe komt dit?

Door de defecten en incompleetheid, wil ik uw product graag terugsturen. Mag ik aan nemen dat de retourkosten niet door mij gedragen hoeven worden in dit geval? Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst.

Mvg,

Hoi-,

Met de 3DS is niets mis, het functioneert gewoon goed en is in een goede staat. Het is een redelijke prijs voor een tweedehands 3ds.

Je mag het zeker terugsturen als je niet tevreden bent dat is je goed recht, maar de retourkosten zijn voor de klant zelf.

Ik kan je eventueel wel 10 euro vergoeden dan heb je der ook 89,95 voor betaald. Laat maar weten.

Met vriendelijke groet,

-

Forum footer