Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Sinds maart 2012 doe ik de BHV cursus + alle herhalingen. Nu werk ik in het onderwijs en in ons CAO staat dat wij recht hebben op een vergoeding van 15 euro per maand. Dit kwam onlangs ter sprake nadat een collega mij vertelde dat hij wel de vergoeding krijgt, maandelijks sinds hij BHV heeft (hij is eerder begonnen met de cursus). Nu blijkt dat meerdere collega's dus niet aangemeld waren bij de administratie dat wij in het bezit zijn van ons BHV. Vandaag kreeg ik een mail dat ik vanaf 1 januari 2014 (met terugwerkende kracht) mijn vergoeding krijgt. Het schijnt niet mogelijk te zijn om verder terug te gaan en te betalen. Dit lijkt me onredelijk, gezien het feit dat het in ons CAO staat en andere collegae wel de vergoeding hebben gekregen.
Weet iemand hier iets vanaf? Kan ik bezwaar maken en sta ik in mijn recht dat ik toch echt per 2012 mijn vergoeding wil?
Als dit bedrag letterlijk in de CAO staat dan lijkt me dat je daar in beginsel recht op hebt. Waarom dat dan korter terug zou kunnen dan de algemene verjaringstermijn zou de werkgever dan moeten uitleggen lijkt me.
Pagina's: 1