Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Mijn man betaalt kinderalimentatie voor een kind wat biologisch van hem uit een vorig huwelijk is en de andere heeft ie ooit eens erkend maar is niet van hem. Zijn ex wilt dat hij meer alimentatie gaat betalen. We zijn nu in gemeenschap van goederen gehuwd. Kan ik voorkomen dat ik straks mee moet betalen voor de alimentatie als ik nu mijn huwelijk omzet naar huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting? Ik wil dat mijn salaris erbuiten blijft.
Of het kind biologisch gezien van hem is maakt niet uit. Als beide kinderen erkend zijn of zijn geboren uit een huwelijk dan kan daarvoor in beginsel alimentatie verschuldigd zijn. Op het moment dat je in gemeenschap van goederen bent gehuwd, dan is het waarschijnlijk dat je inkomen ook meetelt met de draagkracht van de alimentatieplichtige. Huwelijkse voorwaarden zouden dan misschien een oplossing kunnen zijn.
of het kind biologische gezien van hem is , maakt wel ter degen uit , je kunt erkenning van een biologisch kind niet ongedaan maken , je kunt erkenning van een NIET biologisch kind WEL ongedaan maken .
hiervoor heb je wel een advocaat nodig.
uit dit bericht kunnen geen rechten worden ontleed .
@MichaelK en @jens: waarop baseren jullie dit/ toelichting? IK begrijp: "Als beide kinderen erkend zijn of zijn geboren uit een huwelijk dan kan daarvoor in beginsel alimentatie verschuldigd zijn." en "je kunt erkenning van een biologisch kind niet ongedaan maken", maar ff het verhaal eromheen ...
Pagina's: 1