Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 28-04-15 15:05:29

Serena89
Gebruikers

Schulden

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag over mijn partner en zijn schulden.
Ik woon al een tijdje samen met mijn partner,hij werkt als zzper in de bouw, en ik heb een wajong uitkering.
Hij heeft een restschuld van meer dan een ton op zijn koophuis overgehouden, die hij moest verkopen omdat hij en zijn ex uit elkaar gingen en er allerlei schulden kwamen door de scheiding en ontslag.
Hij heeft nu dus verschillende schulden, bij elkaar meer dan 70.000 euro.
Ikzelf heb geen schulden, maar wordt aan alle kanten gekort, dus de schulden komen nu wel vanzelf doordat ik gekort wordt.
We hebben samen ook een kindje, en ook deze toeslagen zijn allemaal gestopt omdat ze overal (belasting, uwv) zeggen dat mijn partner mij makkelijk kan onderhouden als zzper.
Ik probeer overal uit te leggen dat mijn partner enorm veel schulden heeft, en dus nooit mijn toeslag partner kan zijn.
Overal krijg ik dan te horen dat hij maar de schuldhulp in moet en daarmee klaar. Ze helpen mij niet en ik en onze dochter moeten het maar uitzoeken.
Maar het probleem is ook dat wij bij twee organisaties zijn geweest. (Dordrecht en Rotterdam) en bij beide zijn wij afgewezen voor schuldhulp omdat hij voor zichzelf werkt en nooit een vast bedrag heeft kwa inkomsten, maar hij kan ook niet bij een baas werken omdat hij overal te horen krijgt dat ze geen mensen willen met toren hoge schulden door alle problemen en papier werk.
Ik kan geen kant op, en wordt aan alle kanten gekort, en zelfs mijn enige 14 euro zorg toeslag wordt in beslag genomen door de belasting door zijn schulden.
Is er dan nergens een wet die partners buiten schot laat als diegene totaal lost staat van de schulden van de partner?

Ik hoop op een antwoord, alvast bedankt, met vriendelijke groet Serena H.

#2 28-04-15 18:34:15

KnutselSmurf
Gebruikers

Re: Schulden

Of u al dan niet recht heeft op toeslagen en subsidies is afhankelijk van uw toetsingsinkomen en dat van uw partner.
Wanneer geen toetsingsinkomen is vastgesteld, dan is de kans aanwezig dat de Belastingdienst er van uit gaat dat er genoeg wordt verdient. Mogelijk is dat in uw geval aan de hand

Ik raad u aan om eerst uw toetsingsinkomen vast te stellen. Dat kunt u hier nazoeken:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c … ngsinkomen

Laatst bewerkt door KnutselSmurf (28-04-15 23:09:30)

Forum footer