Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 26-04-15 13:15:41

mamm-loic
Gebruikers

successierechten voor Nederbelgen

Ik woon in België en heb de Nederlandse nationaliteit. Maar omdat ik me na 23 jaar in België stilaan meer Belgische dan Nederlandse voel, overweeg ik de Belgische nationaliteit aan te nemen. Maar ik vraag me af of dat iets verandert aan de successierechten die ik ooit zal moeten betalen voor een erfenis uit Nederland. Waarschijnlijk zal ik nu al meer moeten betalen omdat ik al meer dan 10 jaar niet meer woonachtig ben in Nederland, maar zal ik nog meer moeten betalen als ik Belgische word?

#2 12-05-15 14:37:44

Rechtenforum
Gebruikers

Re: successierechten voor Nederbelgen

Dat is niet zo eenvoudig om te beantwoorden denk ik, in elk geval ben ik niet echt thuis in het Belgische recht dus dan is het lastig om te beoordelen wat de verschillen zijn. Ik denk dat de meeste Nederlandse Juristen dat niet zullen weten. Wellicht is het daarom verstandig om deze vraag voor te leggen aan een deskundige op dit gebied naar zowel Nederlands als Belgisch recht? Of een andere optie zou zijn om de specifieke situatie te laten beoordelen door een Nederlandse en een Belgische jurist en dan zelf de verschillen zoeken? Overigens is het dan denk ik handiger om een fiscalist te raadplegen dan een jurist, dan het ligt toch meer op het fiscale terrein dan alleen het juridische. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst! Dus laat het ff weten!

Forum footer