Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 23-09-15 17:17:36

Vivianned
Gebruikers

(Ex)partner overleden tijdens scheiding, en nu?

Beste mensen,

Ik zit echt met de handen in het haar. Mijn (ex)partner is overleden tijdens de scheiding. De scheidingsconvenant lag op de stapel bij de rechtbank, alleen is het huwelijk nu ontbonden door het overlijden en niet door de scheiding. Waardoor ik nu ineens toch erfgenaam blijk te zijn.
Hij woonde al tijden op zichzelf, in een huis waarvan ik geen idee heb wie de verhuurder is (anti kraak)
Hij heeft zijn belastingschuld op zich genomen heeft bij de scheiding (en dus ook zo wordt aangemerkt in het convenant). Zijn huis is een complete chaos - en aangezien ik deze week een aangetekende brief verstuur waarin ik de erfenis verwerp mag ik dus daar niets in doen.
Hij heeft 2 auto's op zijn naam staan, waarvan 1 waar zijn moeder in rijdt (die ook de erfenis verwerpt)
Zijn vader woont in Belgie (verwerpt ook).
Ik zit straks met een berg schuld met mijn Wajong uitkering en totaal geen recht op aanvulling omdat door die schuld tijdens de draagkracht meting er nihil uit kwam (met voorwaarde dat als de schuld afbetaald was er WEL partner alimentatie betaald zou worden, nu deed hij dat sowieso wel want hij vond het zelf niet netjes).
Zijn auto staat hier nu voor de deur geparkeerd (Deel 3 is nergens te vinden volgens zijn vader die wel in het huis geweest is), de huur van zijn huis draait door (waar een vriend garant voor staat, dus die zit straks ook met de gebakken peren) en zijn ouders laten alles aan mij over.

Wat kan ik nu het beste doen?? Wie moet ik hiervoor bellen?

Forum footer