Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!
Je bent niet ingelogd.
Hallo,
Na ruim een jaar ziektewet ben ik sinds afgelopen juli weer volledig aan het werk.
Ik werk op dit bedrijf inmiddels 13 en half jaar, en al met al zit ik 45 jaar in dit vak.
Nu kon ik niet in mijn oude functie terug als salesmanager in de regio, want daar hebben ze nu iemand anders voor.
Nu bood mijn werkgever (die sinds begin dit jaar op ons bedrijf is) mij 1 andere functie aan,
een meer verantwoordelijke baan.
Waarbij ik 4 regio's zou beheren, en mensen onder mij zou krijgen.
Hij wist eigenlijk al wel dat dit te hoog gegrepen zou zijn, want dat gaf hij zelf ook aan,
maar iets anders had hij niet.
Na mijn 2 hartinfarcten, hebben ze me nu binnen gezet waar ik nu magazijnwerkzaamheden doe en baliewerk.
Fysiek erg zwaar, maar ik heb er best wel plezier in.
Het liefst zou ik weer mijn oudere functie oppakken, wat fysiek goed haalbaar is.
Nu heb ik een gesprek met mijn werkgever gehad over mijn loon.
Aangezien ik niet meer in mijn oude functie terug kan, en het andere mij te hoog gegrepen is,
En er slechts plek binnen is met de werkzaamheden die ik nu doe, kan hij mij slechts het minimumloon van net 1500 euro aanbieden.
Dit is ruim 800 euro minder wat ik daarvoor verdiende.
Ik ben het er uiteraard niet mee eens, en dacht dat ik ergens heb gelezen dat een werkgever je na ziektewet een soortgelijke functie moet aanbieden lukt dit niet, dan mag hij geen functie aanbieden die heel veel minder betaald wordt, en in mijn geval ruim 800 euro minder is.
Mag mijn werkgever dit doen? Wat kan ik hiermee of staat mijn werkgever in zijn recht?
Wat voor rechten heb ik eigenlijk?
En kan ik hiermee naar een advokaat en er een rechtszaak van maken?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Laatst bewerkt door Vraagje (06-11-15 14:47:24)