Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 21-12-15 20:10:19

IkWeetHetNiet
Gebruikers

Ontwerpfout auto.

De keyless entry van de achterportieren van mijn auto is defect. De auto is nu vier jaar oud.
Het is een ontwerpfout die minimaal sinds maart 2012 bekend is bij de dealer.
Er is in maart 2012 namelijk een document rondgestuurd aan de dealers hoe dit verholpen kan worden.
Dit heb ik op een forum op internet gevonden. Dit is, zoals het lijkt, een bericht van een monteur van het merk dat het betreft, maar van een andere garage.
Men heeft de auto in 2012 niet teruggeroepen om de aanpassing te doen.
Men geeft aan beide (achter-)handgrepen te moeten vervangen om het euvel te verhelpen.
Dit kost 340 Euro, maar uit coulance wil men de helft van de kosten op zich nemen. Mij kost dit dan dus 170 Euro.

Mijn vraag is volgende:
Had men, toen deze constructiefout bekend werd, mijn auto terug moeten roepen en de aanpassing moeten doen en zou men daarom nu kosteloos de reparatie moeten doen, of is het voorstel van de dealer redelijk?

Het wachten is nu op een defect aan de handgrepen van de voorportieren. Nogmaals 170 Euro? Of 340 Euro omdat de coulanceregeling is verlopen. Men kan natuurlijk ook alsnog de aanpassing doen.

Forum footer