Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
Heb sinds maart 2013 een dienstverband via een uitzendbureau voor bepaalde tijd voor 36 uur. Nu ben ik begin 2014 ziek geworden en chronisch, in september 2014 na re-integratie traject weer op 32 uur. Dit houd ik vol en daarom nu na 2 jaar ziekte (geen recht meer op 4 uur ziektegeld/leegloopuren) aanpassing contract vanuit bureau in 32 uur ipv 36. Contract loopt nog tot september dit jaar dus nog een half jaar en dan dus geen recht op WIA maar een WW maar die is dan gebaseerd op 32 uur ipv 36 uur. Wat kan ik in mijn situatie doen? Zijn er nog regelingen te treffen? Kan ik nog iets? Ziekte wordt slechter ipv beter dus geen uitzicht op meer uren wordt alleen maar minder, maar kan ik in mijn situatie niets anders dan akkoord gaan met een nieuw contract van 32 uur? dit omdat de werkgever weet dat 36 echt aan mijn max zit en op de hoogte is van mijn situatie. WIA aanvraag krijg je als je meer dan 5 uur ziek ben..ikke dus 4 uur ipv 5 uur. Hoop dat iemand me kan helpen..het gaat hier nu om een half jaar..tot september..veel onduidelijkheid en hoogstwaarschijnlijk loopt bepaalde tijd uitzendcontract fase B af.
Pagina's: 1