Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!
Je bent niet ingelogd.
Pagina's: 1
HAllo,
Ik ben JOhn en werk in een ziekenhuis.
Ik ben daar 1.5 jaar gelden begonnen met werken en heb daarbij een studie gedaan. Ik heb hier een leerovereentkomst voor getekend voor de tijdsduur van mijn opleiding. DIt is eerst een jaarcontract geworden en is vervolgens verlengd met een jaar.
Nu ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik bij een andere werkgever gaan werken, Zijn bieden mij een vastcontract aan.
Mijn huidige werkgever heeft mij geen vast contract aangeboden. Wij hebben het er wel een keer over gehad en daarin zei hij dat hij de intentie heeft om mij een vastcontract te geven maar hij weet niet of dit in de formatie kan. dus tot op heden heb ik nog geen vast contract aangeboden gekregen, enkel een uitgesproken intentie.
Nu wil ik naar een andere werkgever die mij een vastcontract aanbied gaan en zegt mijn huidige werkgever dat ik mijn studiekosten terug moet betalen echter staat dit in mijn leer overeenkomst welke ik heb ondertekend.
'' De werknemer aan wie na voltooiing van de opleiding een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is aangeboden, is verplicht om vanaf diplomering nog 24 maanden in dienst van het ziekenhuis te blijven. Indien de werknemer niet aan deze verplichting voldoet, doordat hij ontslag neemt dan wel wordt ontslagen op aan hem verwijtbare gronden, is hij aan de werkgever een schadevergoeding verschuldigd. De hogte van de vergoeding bedraagt voor elke maand dat de werknemer te kort is gebleven (bedrag...........)''
Nu is mijn vraag of ik moet betalen of niet? Zoals ik het lees hoeft dit namelijk niet omdat mij geen vast contract is aangeboden en enkel een intentie is uitgesproken.
Ik ben erg benieuwd.
Groeten JOhn
Je leest dit volkomen juist. Er is je geen vast dienstverband aangeboden dus is er geen verplichting tot terugbetaling van de studiekosten.
Pagina's: 1