Juridisch Forum NuRecht - Rechtenforum

Rechtenforum: Juridisch Forum voor juridische vragen. Iedereen kan antwoord geven; de antwoorden zijn niet afkomstig van NuRecht!

Je bent niet ingelogd.

#1 20-02-15 21:33:15

Sylly
Gebruikers

gedaagd voor gerecht door buren

Weet niet of het hier goed staat....

14 eisen hebben de buren, half maart worden we geacht voor het kantongerecht verschijnen.
Tuinplanten moeten weg, bomen, bamboe, honden, deel dakgoot, betimmering... etc

Iemand idee hoe dit aan te vliegen?

#2 20-02-15 21:42:29

Johannes
Gebruikers

Re: gedaagd voor gerecht door buren

Hoi Sylly,

Dat klinkt als behoorlijk wat eisen sad Wat vorderen ze precies? Dat planten worden weggehaald? Wat is de reden? Kun je er meer over vertellen?

Ik ben wel benieuwd: dat het soms tussen buren niet goed gaat weet iedereen, maar 14 eisen is wel wat veel.... En wordt het door een jurist behartigd of door een advocaat? Of de rechtsbijstandverzekering?

Laat maar weten, dan hoop ik je te kunnen helpen...

Groet,

Johannes

Laatst bewerkt door Johannes (21-02-15 03:24:51)

#3 21-02-15 12:18:58

Sylly
Gebruikers

Johannes geschreven:

Hoi Sylly,

Dat klinkt als behoorlijk wat eisen sad Wat vorderen ze precies? Dat planten worden weggehaald? Wat is de reden? Kun je er meer over vertellen?

Ik ben wel benieuwd: dat het soms tussen buren niet goed gaat weet iedereen, maar 14 eisen is wel wat veel.... En wordt het door een jurist behartigd of door een advocaat? Of de rechtsbijstandverzekering?

Laat maar weten, dan hoop ik je te kunnen helpen...

Groet,

Johannes

Twee jaar terug heeft buurman - tijdens onze vakantieafwezigheid - naar eigen inzicht alle klimop van onze schutting gejast. Hij heeft verre van groene vingers dus de ravage was groot.
Wij hadden de sleutel bij ze achter gelaten voor calamiteiten....

We wonen hier vanaf 2008. Verstandhouding was goed dus, tot dit moment in 2012.

In voorjaar 2013 hebben we tuinman ingeschakeld om tuin weer toonbaar te maken. Rekjes tegen de schutting laten schroeven & plantjes er tegen.

Buren vinden onze oplossing niet goed, bomen moeten ook weg, pergola hebben ze last van, wortels van onze planten rennen over hun stenen, licht voor kas wordt gehinderd (kan helemaal niet want zon draait anders...) niks is goed.

Tussen door hebben wij verschillende keren aangetekende brieven van ze gekregen waarin hij sommeert de zaken weer weg te halen..... Ik heb daarop briefjes terug geschreven dat hij de boom ik kan (maar dan anders smile

Nu dus gedagvaard. Half maart aandraven bij de kantonrechter Den Haag. Dit dus... in een notendop...

Ik ben nog op zoek naar een jurist.

#4 21-02-15 19:51:22

Johannes
Gebruikers

Haha, maar hij is de boom dus niet in gegaan? wink

Klinkt erg lastig en vooral omdat het zoveel vorderingen zijn is het ook niet makkelijk om er zo wat over te zeggen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kun je die natuurlijk inschakelen of een jurist of advocaat in de arm nemen. Advocaten zijn doorgaans wat duurder (ca. 120 - 350 per uur). Ook kun je zelf verweer voeren, maar dan is het wel handig om natuurlijk wat van het recht te weten. Met dit soort zaken is het altijd de vraag hoe het juridisch zit: mogen de bomen blijven staan of niet? Is er sprake van onrechtmatige hinder? etc.

Aan de andere kant zou je eventueel ook de kosten op de buren kunnen verhalen die je hebt moeten maken om de tuin weer te herstellen. Dat klinkt namelijk als geleden schade.

Succes ermee en hou ons op de hoogte! Ik ben wel benieuwd wat er van die 14 vorderingen wordt toegewezen of niet. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf of je een goede jurist kunt vinden of niet denk ik. Wat in elk geval altijd kan: alle eisen opvolgen - scheelt de proceskosten - maar de vraag is natuurlijk of je dat wil... Dan kan de buurman nooit meer de boom in wink

Groet!

#5 22-02-15 12:45:08

Sylly
Gebruikers

Johannes geschreven:

Haha, maar hij is de boom dus niet in gegaan? wink

Klinkt erg lastig en vooral omdat het zoveel vorderingen zijn is het ook niet makkelijk om er zo wat over te zeggen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kun je die natuurlijk inschakelen of een jurist of advocaat in de arm nemen. Advocaten zijn doorgaans wat duurder (ca. 120 - 350 per uur). Ook kun je zelf verweer voeren, maar dan is het wel handig om natuurlijk wat van het recht te weten. Met dit soort zaken is het altijd de vraag hoe het juridisch zit: mogen de bomen blijven staan of niet? Is er sprake van onrechtmatige hinder? etc.

Aan de andere kant zou je eventueel ook de kosten op de buren kunnen verhalen die je hebt moeten maken om de tuin weer te herstellen. Dat klinkt namelijk als geleden schade.

Succes ermee en hou ons op de hoogte! Ik ben wel benieuwd wat er van die 14 vorderingen wordt toegewezen of niet. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf of je een goede jurist kunt vinden of niet denk ik. Wat in elk geval altijd kan: alle eisen opvolgen - scheelt de proceskosten - maar de vraag is natuurlijk of je dat wil... Dan kan de buurman nooit meer de boom in wink

Groet!

Dank voor je advies Johannes, ben op zoek naar een advocaat.
Groet

Forum footer