Nee, NuRecht werkt alleen via internet per e-mail en chat.

Je kunt je vraag stellen via ons webformulier en eventueel daarna per chat. Als je van ons antwoord hebt ontvangen, dan kun je daarop reageren per e-mail. Je kunt niet eerst een e-mail versturen voor juridisch advies. Voor niet-juridische vragen hebben wij een algemeen e-mailadres (zie contact).
Contact

Als je een vraag stelt via het webformulier, dan kun je ook bijlagen meesturen. Heb je meer dan 1 bijlage, stuur deze dan mee als zip- of rar-bestand.

Voor niet-juridische vragen hebben wij een algemeen e-mailadres (zie contact).
Contact

NuRecht probeert iedereen zo snel en zo goed mogelijk advies te geven. Mocht je toch een klacht hebben, dan behandelen wij die met de grootste zorg. Stuur dan je klacht naar ons algemene e-mailadres (zie contact).
Contact

Wil je vrijwilliger worden bij NuRecht? Stuur dan je sollicitatie met cijferlijsten (en diploma) naar ons algemene e-mailadres (zie contact). Wij nemen op verschillende momenten per jaar nieuwe medewerkers aan. NuRecht werkt alleen met universitaire juristen en studenten (laatste fase van de studie).
Contact

Ben je een zelfstandig jurist en wil je samenwerken met NuRecht? Indien wij cliënten doorverwijzen in ons advies, dan doen wij dat zoveel mogelijk binnen ons netwerk (zie Netwerk). Wil je opgenomen worden in het Netwerk? Neem dan contact op via ons algemene e-mailadres (zie contact).
Contact

Ben je een zelfstandig jurist en wil je samenwerken met NuRecht? Indien wij cliënten doorverwijzen in ons advies, dan doen wij dat zoveel mogelijk binnen ons netwerk (zie Netwerk). Wil je opgenomen worden in het Netwerk? Neem dan contact op via ons algemene e-mailadres (zie contact).
Contact

Wij proberen zoveel mogelijk om binnen een dag je vraag te beantwoorden. Doorgaans lukt dat ook, maar soms is het drukker en duurt het iets langer. Op de dagen dat wij gesloten zijn worden geen vragen beantwoord, dus dan duurt het langer voor je antwoord krijgt, namelijk wanneer wij weer open zijn.

Bij het gratis advies kun je niet bellen. NuRecht werkt alleen via internet per e-mail en chat.

Kies je voor het degelijke advies (met of zonder brief) dan is bellen te overleggen.

Ja, ook ondernemers, zelfstandigen en verhuurders kunnen hun vraag stellen. Wij beantwoorden alle vragen.

Ja, wij houden al uw gegevens geheim en deze verstrekken wij nooit aan derden. Alleen onze juristen zien uw gegevens of vragen.

Nee, wij houden al uw gegevens geheim en deze verstrekken wij nooit aan derden. Alleen onze juristen zien uw gegevens of vragen. Uw vraag zetten wij dus niet op internet.

Als u een paar voorbeelden van onze adviezen wilt zien, dan kunt u die hier vinden:
Voorbeelden

  • Betaal € 14,99
  • Wij geven advies
  • Geef een beoordeling
  • Vul het formulier in
  • Wij betalen terug
Het gratis juridisch advies wordt gegeven door universitaire rechtenstudenten. Na betaling kun je je vraag stellen per e-mail en per chat. In het juridische advies dat je krijgt (meestal binnen een dag) staat een link waarmee je een beoordeling kunt geven op Google+ en het formulier kunt invullen. Stuur het op, dan betalen wij je terug. Door de betaling van € 14,99 krijgen wij alleen serieuze vragen en geen spam. Meer informatie

Door een betaling vooraf voorkomen wij spam en 'minder serieuze vragen' waar iedereen gemakkelijk zelf het antwoord op via Google kan vinden. Verder hebt u de mogelijkheid om ons een deel van de betaling te doneren, als u bijvoorbeeld blij bent met ons advies. Maar natuurlijk kunt u ook het gehele bedrag terugvragen.

NuRecht ontvangt geen subsidie van de overheid of van een gemeente, zoals doorgaans alle rechtswinkels dat krijgen. Zo ontving de rechtswinkel in Tilburg in 2011 bijvoorbeeld maar liefst € 268.337.- aan subsidie [1]. Omgerekend naar het aantal vragen die deze rechtswinkel kreeg (1372 vragen volgens het jaarverslag [2]) gaat het dan om het bedrag van € 195,58 per vraag!

Indirect betaalt iedere Nederlander daaraan dus mee via de staatskas. Maar ook het Juridisch Loket wordt bijvoorbeeld geheel door de overheid bekostigd en zelfs dan nog heeft het onlangs de openingstijden moeten beperken. Ook bij het Juridisch Loket gaat het om grote bedragen: zo kostte het wijzigen van de naam van het oude 'Bureau voor Rechtshulp' naar die van 'Het Juridisch Loket' maar liefst ca. € 30 miljoen. Ofwel: 1 miljoen per vestiging...

NuRecht ontvangt geen subsidie en kan enkel blijven bestaan doordat wij soms donaties ontvangen. In het formulier kunt u aangeven of u NuRecht een deel wil schenken als donatie voor het gegeven advies.

[1] In 2011 ontving de rechtswinkel in Tilburg (Stichting Juridische EHBO) van de gemeente een subsidie van € 268.337.- en in 2013 het bedrag van € 269.786.- en daarnaast nog eens € 60.000,- extra in verband met ‘financiële nood’, naast de subsidie van de Raad voor Rechtsbijstand.

[2] Het jaarverslag van de rechtswinkel in Tilburg (Stichting Juridische EHBO) van 2013 is niet op de website te vinden, maar in 2011 (het meest recente jaar) bedroeg het aantal vragen 1372

U kunt een beoordeling geven op de pagina van Google+ van NuRecht. Dit gaat dus buiten NuRecht om zodat NuRecht geen invloed heeft op de beoordelingen en deze objectief zijn. Als u naar de pagina van Google+ gaat, dan moet u inloggen met uw Google-account (Gmail) of een account aanmaken. Daarna klikt u op "Een review schrijven" ("Write a review"). Onderstaand krijgt u stap voor stap (met uitleg en toelichting door middel van afbeeldingen) te zien hoe u een review kunt schrijven.

  • Als u nog geen e-mailadres van Gmail hebt, dan volgt u de stappen 1 t/m 19.
  • Als u al wel een Gmailadres hebt maar nog geen Google+ account, dan moet u inloggen en de onderstaande stappen 10 t/m 19 doorlopen.
  • Als u al wel een Gmailadres hebt en ook een Google+ account, dan doorloopt u de stappen 1 t/m 19, maar hoeft u geen nieuw Google+ account te maken (stap 14 en 15)

Als u nog geen e-mail van Gmail hebt

1. Klik op de link in de e-mail van NuRecht:
review schrijven


2. U komt op deze pagina van NuRecht:
review schrijven


3. Ga op de pagina naar beneden en klik op het logo van Google+ of op de knop waar Google+ op staat:
review schrijven


4. U komt op de Google+ pagina van NuRecht en klik daar op inloggen:
review schrijven


5. Log in met uw Gmail (dit e-mailadres moet dus eindigen op @gmail.com). Hebt u nog geen Gmailadres, dan moet u dat eerst aanmaken. Klik op “Account maken”:
review schrijven


6. U komt op de pagina waar u uw Gmailadres kunt maken.
review schrijven


7. Voer uw gegevens in en klik op “volgende stap”
review schrijven


8. Accepteer de algemene voorwaarden van Gmail (scrol naar beneden en klik op “ ik ga akkoord”):
review schrijven


9. Uw e-mail is nu aangemaakt, klik op doorgaan:
review schrijven


Als u een Gmailadres hebt

10. Klik (nu nogmaals) op de link in de e-mail die u met ons advies hebt gekregen (u hebt nu namelijk een gmailadres en u bent ingelogd).
review schrijven


11. U komt weer op deze pagina van NuRecht:
review schrijven


12. Ga op de pagina naar beneden en klik op het logo van Google+ of op de knop waar Google+ op staat:
review schrijven


U komt op de Google+ pagina van NuRecht, klik daar op inloggen als u nog niet bent ingelogd en log in met uw gmailgegevens.

13. Klik op volgen:
review schrijven


14. Maak nu uw Google+ account aan (als u dat nog niet hebt):
review schrijven


15. Klik op opslaan:
review schrijven


16. Klik links onderin in het menu (liggende streepjes) op: “Terug naar de klassieke versie van Google+”
review schrijven


17. Klik nogmaals op “Terug naar de klassieke versie van Google+”
review schrijven


18. Klik in het menu op “Over”:
review schrijven


19. Klik op “Een review schrijven”:
review schrijven


Iedereen die de betaling terugvraagt geeft een beoordeling en die is openbaar. Zou iemand kwaad willen, dan zou hij ons dus gemakkelijk om terugbetaling kunnen vragen op naam van een ander, zonder dat hijzelf een betaling heeft gedaan! Het systeem is daardoor fraudegevoelig en daarom vragen wij u dus een forumlier in te vullen, zodat wij kunnen checken of u de betaling écht zelf hebt gedaan, of de beoordeling (review) ook van u afkomstig is en vragen wij u om uw rekeningnummer en de gegevens van uw dossier. Verder kunt u eventueel in dit formulier aangeven of u ons een deel van uw betaling wilt doneren of niet.

Dat zou inderdaad veel gemakkelijker zijn, maar voor elke betaling die NuRecht ontvangt of die wij zelf doen, worden kosten berekend. Als u ons € 14,99 betaalt, dan ontvangen wij dus een kleiner bedrag. En op het moment dat wij € 14,99 zouden terugbetalen via Paypal of iDEAL, dan kost het onze stichting dus tweemaal geld om u gratis juridisch advies te kunnen geven. Op die manier is het nog lastiger om uit de kosten te komen, zonder subsidie van de overheid of gemeenten... Om die reden betalen wij u dus terug via overschrijving op uw bankrekeningnummer: zo betalen wij alleen geld voor het ontvangen van uw € 14,99 en is het verlies voor NuRecht wat minder groot. Wij geven graag gratis juridisch advies, maar willen daarbij wel waar mogelijk zorgen dat wij niet onnodig kosten maken om het advies voor u gratis te laten zijn. Als u dus uw vraag stelt aan NuRecht, bedenk dan dat wij u terugbetalen via uw bankrekening nadat wij van u de benodigde gegevens hebben ontvangen en uw beoordeling.

Doorgaans betalen wij binnen een week tot enkele weken terug. U ontvangt de betaling vanzelf op uw rekeningnummer als u het formulier hebt opgestuurd en u hoeft dus verder niets te doen. Uiterlijk hebt u de betaling binnen drie maanden terug (art. 5 lid 5 algemene voorwaarden) maar in de praktijk duurt dit nooit zo lang. De terugbetalingen worden eens per periode gedaan en u kunt dit niet bespoedigen door hier vragen over te stellen.